ekaloria.pl

Blog tematyczny o diecie, sporcie oraz zdrowiu

Sport

Jak trening pływacki wpływa na odchudzanie?

Jak trening pływacki wpływa na odchudzanie?

Pływanie należy do najlepszych aktywności fizycznych, które mają pozytywny wpływ na zdrowie człowieka. Trening pływacki może pomóc zrzucić zbędne kilogramy, wyrzeźbić sylwetkę, rozluźnić mięśnie, a także zredukować stres i napięcie. Basen zalecany jest również osobom, które mają problemy z kręgosłupem, a co więcej wykorzystywany jest w wielu formach rehabilitacji. W niniejszym artykule wyjaśniamy, jaki wpływ na sylwetkę ma pływanie na basenie. Zachęcamy do lektury.

W dzisiejszym artykule dowiesz się:

  • Jaki związek ma basen a odchudzanie?
  • Czy pływanie poprawia sylwetkę?
  • Ile kalorii spalimy na basenie?

Sprawdź również: Najpopularniejsze dyscypliny sportowe dla utrzymania formy – rower i hula hop

Basen a odchudzanie – jaki mają związek?

Pływanie to bardzo dobry rodzaj aktywności fizycznej, który pomaga schudnąć. Opór wody sprawia, że tracimy mnóstwo kalorii, dlatego wychodząc z basenu czujemy się głodni jak wilk. Pływając na basenie tracimy więc o wiele więcej kalorii, niż w przypadku innych aktywności siłowych. Dzięki oporowi angażowane są wszystkie mięśnie do intensywnej pracy, a więc redukcji ulega tkanka tłuszczowa. Wystarczy już około dwadzieścia minut, aby organizm zaczął czerpać energię z tłuszczu. Można zrzucić zbędne kilogramy, a także przyjemnie spędzić czas wolny. Pływanie jest niezwykle relaksujące i pozwala rozładować napięcie związane z codziennym stresem.

Pływanie a sylwetka

Dzięki pływaniu można pięknie wymodelować sylwetkę, wyrzeźbić mięśnie. Należy podkreślić, że ilość kalorii, jaka jest spalana zależy od intensywności pływania (ilości przepłyniętych basenów, czasu treningu i wybranego stylu pływackiego) oraz wagi jaką posiadamy. Warto umówić się na zajęcia z trenerem, który pomoże nauczyć prawidłowo pływać, dobierze najlepszy styl pływacki oraz będzie czuwał nad właściwym wykonywaniem ćwiczeń. Nauka pływania z instruktorem pozwoli na nabycie dobrych nawyków pływackich.

Zobacz także: Jakie witaminy ma marchew i dlaczego warto ją spożywać?

Jak efektywnie odchudzić się na basenie?

Jak przy każdej metodzie, która pozwala na zrzucenie zbędnych kilogramów lub utrzymanie właściwej sylwetki ciała podstawą jest prawidłowo zbilansowana dieta – to aż 70% sukcesu! Zaraz po tym znajduje się aktywność fizyczna. Pływanie, jako sposób na odchudzanie sprawdzi się, ale przy przestrzeganiu diety. Wybierając się na basen, należy określić intensywność treningu pływackiego – uzależnionego od możliwości fizycznej i wydolnościowej. Chodzi tutaj o ilość przepłyniętych basenów lub czas trwania treningu. Regularnie intensywność należy zwiększać: zwiększać ilości basenów lub wydłużać czas treningu. To bardzo ważne, aby angażować coraz więcej partii mięśni oraz urozmaicać techniki/ style pływackie. Wiele osób decyduje się na założenie pulsometru, w celu zachowania właściwego tętna na równym poziomie – to także sposób na kontrolę parametrów życiowych.

trening pływacki

Trening pływacki, a spalane kalorie

Zależnie od intensywności treningu na basenie można spalić od 300kcal do 1000kcal. Pływanie to idealny sposób na pozbycie się tkanki tłuszczowej oraz wyrzeźbienie sylwetki. Zdecydowanie lepsze efekty osiągną osoby, które już umieją pływać. Do nauki lepiej wybrać instruktora, o czym pisano już wcześniej. Już kilka lekcji z zawodowcem pozwoli na to, aby samodzielnie przepłynąć kilka basenów podczas jednego treningu. Kilkanaście regularnie wykonanych treningów pozwoli na to, że zauważysz pozytywny wpływ pływania na ciało: będzie ono ujędrnione. Dalsze treningi pozwolą na zredukowanie masy ciała i rzeźbę sylwetki. Im dłuższe i intensywniejsze pływanie, tym lepsze efekty. Istnieje kilka stylów pływackich, które angażują poszczególne partie mięśni.

Pływanie z deską przeznaczone jest dla osób, które dopiero uczą się pływać. To niepozorny trening, jednak angażujący mięśnie nóg, dzięki czemu rzeźbi je i ujędrnia. Kraul angażuje najwięcej mięśni i to najlepszy styl do redukcji tkanki tłuszczowej: podczas jednej godziny możesz spalić aż 700 kcal. Żabka jest mniej intensywna, ale bardziej precyzyjna. Trening pływacki to idealny sposób aby wymodelować sylwetkę. Godzinny trening pozwala na spalenie od 500 kcal do 800 kcal. Pływanie odchudza i rzeźbi całe ciało. To idealny sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów i wymodelowanie sylwetki zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *