ekaloria.pl

Blog tematyczny o diecie, sporcie oraz zdrowiu

SportZdrowie

Ciekawe ćwiczenia do domu, które wyrzeźbią kobiecą sylwetkę

Ciekawe ćwiczenia do domu, które wyrzeźbią kobiecą sylwetkę

Wysportowana sylwetka damska to marzenie każdej kobiety. Okazuje się, że można spełnić to marzenie bez wychodzenia z domu! Nie potrzebujesz wyjść na siłownię, żeby ćwiczyć. Jak wyrzeźbić sylwetkę kobiecą w domu? O tym kilka słów w niniejszym artykule. Przedstawiamy ćwiczenia do domu, który możesz wykonywać w swoim zaciszu i cieszyć się szybkimi efektami. Zachęcamy do lektury.

W dzisiejszym artykule dowiesz się:

  • Od czego zależy wygląd naszej sylwetki
  • Jak wyrzeźbić swoje ciało w domu za pomocą ćwiczeń
  • Jak często należy ćwiczyć w domu

Sprawdź także: Najpopularniejsze dyscypliny sportowe dla utrzymania formy – rower i hula hop

Wymodelowana i wysportowana sylwetka damska – od czego zależy?

Modelowanie ciała to skomplikowane zadanie. Składają się na nie dwa czynniki: zdrowa i odpowiednio zbilansowana dieta oraz aktywność fizyczna. Zdrowa dieta to 60 – 70% sukcesu, dlatego należy jeść nietłusto, zdrowo i systematycznie. Nie wolno także zapominać o piciu odpowiedniej ilości wody – minimum 2 litry w ciągu dnia. Dobrze jest też ograniczyć słodycze, alkohol i używki. Jeżeli chodzi o ten drugi aspekt, to większości kobiet zależy na wysmukleniu nóg, ujędrnieniu i podniesieniu pośladków oraz wyrzeźbieniu mięśni brzucha. Efekt ten można uzyskać bez pomocy siłowni. Ćwiczenia do domu to bardzo dobry wybór. Dzięki regularności można mieć wysportowaną sylwetkę.

ćwiczenia do domu

Jak wyrzeźbić sylwetkę kobiecą w domu? Proponujemy zestaw ćwiczeń z przysiadami

Niezwykle skutecznymi i zarazem kontrowersyjnymi ćwiczeniami, które pomagają wyrzeźbić ciało są przysiady. Wiele osób zarzuca temu ćwiczeniu, że jest ono zbyt obciążające kolana. Niemniej jednak, przy zachowaniu prawidłowej postawy ciała (wyprostowaniu się) podczas ćwiczeń i z odpowiednimi obciążnikami oraz dynamice nic złego się nie stanie. To całkowicie bezpieczne ćwiczenie, które wysmukla nogi, podnosi pośladki oraz rzeźbi brzuch. Prawidłowo wykonane przysiady są trudne, ale efekty naprawdę imponujące. Jak je wykonać dobrze? Najpierw trzeba ustawić ciało w odpowiedniej pozycji: stopy równolegle rozstaw do szerokości barków. Podczas schodzenia w dół kolana muszą być zrotowane delikatnie na zewnątrz. Przysiad zacznij od cofnięcia miednicy przy jednoczesnym pochyleniu klatki piersiowej do przodu. Po lekkim pochyleniu się możesz schodzić powoli w dół. Następnie zepnij mięśnie na pośladkach i wróć do wyprostowanej pozycji. Podczas wykonywania przysiadów trzeba mieć napięte mięśnie brzucha.

Deska

Kolejnym ćwiczeniem, które pomoże wyrzeźbić sylwetkę kobiecą w domu jest deska (plank). To bardzo niepozorne ćwiczenie, jednak angażujące wszystkie partie mięśni ciała. Polega na tym, że należy przybrać pozycję ciała jak do pompki i napiąć brzuch. Głowa i plecy muszą zostać wyprostowane – w linii prostej. W pierwszych dniach tego ćwiczenia należy wykonywać je przez około 30 – 60 sekund, a następnie zwiększać ilość czasu.

Zobacz także: Jak trening pływacki wpływa na odchudzanie?

Pompki na kolanach – ciekawie ćwiczenia do domu

Pompki na kolanach angażują mięśnie na klatce piersiowej. Należy przybrać pozycję jak do pompki, ale ciężar ciała musi być oparty na dłoniach i kolanach. Podczas tego ćwiczenia należy zbliżać tyłów do maty i go oddalać przy zginaniu i rozprostowywaniu rąk w łokciach. Ćwiczenie należy wykonywać na początku około 20 razy.

Brzuszki V – up

Brzuszki V – up to ćwiczenie rzeźbiące mięśnie brzucha. Trzeba położyć się na plecach, wyprostowane ręce wyciągnąć za głowę, a później unosić wyprostowane nogi i ręce w taki sposób, żeby ciało z boku wyglądało jak litera V. W początkowych dniach ćwiczenie należy powtarzać około 10 razy.

Jak często należy wykonywać ćwiczenia do domu?

Należy podkreślić, że nie schudniesz i nie utrzymasz wysportowanej sylwetki, jeśli stale będziesz wykonywać te same ćwiczenia o takiej samej częstotliwości. Trzeba więc ćwiczyć intensywniej i angażować coraz więcej partii mięśni. Z pomocą przyjdą ćwiczenia interwałowe, które polegają na zmianie intensywności ćwiczeń. Najlepsze efekty osiągniesz ćwicząc trzy lub cztery razy w tygodniu przez co najmniej trzydzieści minut.

Podsumowując, w domu można także efektywnie wyrzeźbić sylwetkę. Jeśli nie lubisz ćwiczyć na siłowni lub nie masz na nią czasu nie martw się! Regularnie wykonywane ćwiczenia do domu oraz właściwa dieta pomogą cieszyć się piękną wysportowaną sylwetką.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *