ekaloria.pl

Blog tematyczny o diecie, sporcie oraz zdrowiu

Sport

Najpopularniejsze dyscypliny sportowe dla utrzymania formy – rower i hula hop

Najpopularniejsze dyscypliny sportowe dla utrzymania formy – rower i hula hop

O tym, że „sport to zdrowie” przekonują nas od najmłodszych lat nauczyciele, wychowawcy i rodzice. Prawda jest też taka, że dzisiejszy miejski styl życia w połączeniu z pracą przy komputerze uwikłał wiele osób w problemy natury zdrowotnej, takie jak chociażby przybieranie na wadze i choroby układu krążenia. Jeśli jesteś taką osobą i szukasz sposobów na zrzucenie dodatkowej masy ciała lub poprawienie ogólnego samopoczucia poniższy artykuł może okazać się pomocny. Pod lupę wzięliśmy bowiem najpopularniejsze dyscypliny sportowe i aktywności fizyczne, dzięki którym (i przy odrobinie samozaparcia) można osiągnąć na tym polu sukcesy. Oto zalety jazdy na rowerze i kręcenia hula hop.

W dzisiejszym artykule dowiesz się:

  • Dlaczego warto pozostawać w ruchu?
  • Jakie są najpopularniejsze dyscypliny sportowe?
  • Czy warto jeździć na rowerze?

Sprawdź także: Ciekawe ćwiczenia do domu, które wyrzeźbią kobiecą sylwetkę

Dlaczego warto pozostawać w ruchu?

Może się okazać, że czytający te słowa odczuwa alergiczną wprost niechęć, gdy słyszy termin „codzienne ćwiczenia”. Jednak czas wreszcie zrozumieć, że tak naprawdę wszystko kręci się wokół ruchu i niewiele trzeba, aby się w to zaangażować!

Dokładnie! Czas przestać myśleć o codziennych ćwiczeniach jako o zobowiązaniu z minimalnymi wymaganiami, takimi jak bieganie trzech kilometrów dziennie lub wyciskanie określonej ilości kilogramów w siłowni. Na dobrą sprawę wystarczy wybrać dyscyplinę lub aktywność, która nie dość, że sprawi dużo frajdy to jeszcze pomoże utrzymać ciało w odpowiedniej formie. Codzienny ruch ma moc ulepszania każdej części ciała. I nie chodzi wcale o intensywne, wywołujące hektolitry potu ćwiczenia.

Wystarczy wspomnieć o kilku zaletach aktywnego trybu życia. Zyskują na tym przede wszystkim mięśnie, ponieważ ruch i ich rozciąganie wspomaga stabilność, równowagę i koordynację. Zyskują także kości, które stają się mniej narażone na łamliwość. A co z elastycznością i funkcjonalnością stawów? Oczywiście, ćwiczenia też potrafią zdziałać cuda w tym zakresie. Last but not least – płuca i serce pracują dzięki kontrolowanemu wysiłkowi fizycznemu znacznie lepiej.

Jazda na rowerze – benefity dla cyklistów

Prawda jest taka, że jazda na rowerze jest jedną z najzdrowszych i najmniej obciążających form ćwiczeń. Oznacza to, że powoduje mniejsze obciążenia i kontuzje niż większość innych ćwiczeń. Jest to więc popularne hobby, którym można się cieszyć przez całe życie. Przy okazji również wzmacniać na dwóch kółkach swoja sprawność i odporność.
Zatem dobra wiadomość jest taka, że wcale nie musisz być wyczynowym kolarzem i zdobywać punkty na lotnych premiach. Pozytywne efekty jazdy na rowerze dadzą o sobie znać w nie długim czasie.

Jakie są benefity płynące z rowerowych wycieczek? Przede wszystkim jazda na jednośladzie napędzanym siłą nóg przekłada się na wzmocnieni całego sytemu mięśniowego i stawowego. Poprawia ich elastyczność, siłę i wytrzymałość. Zwiększa się także wymiernie wydolność sercowo-naczyniowa. Przez to zmniejsza się ryzyko niektórych chorób i problemów zdrowotnych, takich jak zawały serca, udary i cukrzyca. Lepiej funkcjonuje również przepływ krwi i tlenu oraz dostarczanie składników odżywczych do mózgu – jazda na rowerze czyni Cię zatem dosłownie mądrzejszym! Wspomnieć też należy oczywiście o spalaniu niepotrzebnych kalorii.

Generalnie każdy kto spróbował kiedykolwiek tej formy aktywności fizycznej wie, że przejażdżka rowerem w pięknych okolicznościach przyrody sprawia, iż czujemy się po prostu dobrze, a akumulatory ładują się pozytywną energią.

Zobacz również: Jak trening pływacki wpływa na odchudzanie?

Stare, poczciwe hula hop – zalety kręcenia kółkiem

To jeszcze jeden prosty sposób na poprawę swojej formy i wydolności. Dowód na to, że fitness nie zawsze musi polegać na podnoszeniu dużych ciężarów, intensywnym treningu na siłowni lub przestrzeganiu ścisłej diety. Czasami zdrowa sprawność fizyczna może przybrać pozytywną formę dziecięcego ducha, przepełnionego niewinną radością.

Tak jest właśnie z hula hop. Aby obręcz obracała się wokół talii, mózg musi pracować ręka w rękę z mięśniami, aby utrzymać stały kierunek ruchu. Taki trening jest jednocześnie uspokajający, regenerujący i zabawny. A poza tym? Angażuje wiele partii mięśni – kształtują się mięśnie brzucha, ud, mięśnie dolnej części pleców oraz pośladki. Hula hop z obciążeniem pozwala zdziałać cuda, jeśli chodzi o aktywację mięśni w tułowiu i biodrze, działa też zbawiennie na zrzucanie zbędnych kilogramów. Ta kolorowa obręcz poprawia równowagę ciała, stabilność i pozwala na utrzymanie dobrej postawy. Teraz już wiesz, jakie są najpopularniejsze dyscypliny sportowe.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *