ekaloria.pl

Blog tematyczny o diecie, sporcie oraz zdrowiu

Rozwój osobistyZdrowie

Jak dbać o swoje zdrowie, czyli zdrowe nawyki

Jak dbać o swoje zdrowie, czyli zdrowe nawyki

Wygodne leżenie na kanapie i leniwe przerzucanie kanałów w telewizorze przy pomocy pilota, to coś co większość z nas najchętniej robi po całym dniu absorbującej pracy. A gdy dodamy to tych czynności sięganie po niezdrowe przekąski, mamy pełny obraz zbliżającej się katastrofy żywieniowej, która może objawić się niepokojącą nadwagą. Dowiedz się, jak dbać o swoje zdrowie i wprowadzić zdrowe nawyki.

Sprawdź również: Czym charakteryzuje się trening funkcjonalny?

Przebrzmiałe slogany

„Sport to zdrowie”, „Pij mleko, będziesz duży!” – takimi i podobnymi im sloganami częstowano nas jeszcze całkiem niedawno, bo w ubiegłym stuleciu. Jednak to, co wtedy miało zachęcić do aktywnego wypoczynku i wypracowania zdrowych nawyków żywieniowych, w wielu przypadkach stało się niemożliwe. Przede wszystkim z powodów kontuzji podczas uprawiania dyscyplin sportowych przez osoby o słabej kondycji fizycznej. Również przez zły stan zdrowia, natomiast spożywanie mleka stało się w niektórych przypadkach przyczyną alergii pokarmowych w tym nietolerancji laktozy. Z tych powodów hasła, które wtedy miały wydźwięk budujący i przekonywający, obecnie nie są w ogóle brane pod uwagę.

Zdrowe nawyki

Nie oznacza to, że po przyjściu z pracy i zjedzeniu obiadu mamy położyć się i uciąć sobie drzemkę, wręcz przeciwnie. Po lekkim, ale pełnowartościowym posiłku powinniśmy w ramach aktywnego wypoczynku udać się na spacer. Można również pojeździć na rowerze, uprawiać nordic walking czy chociażby pograć z dziećmi w grę sportowo-towarzyską na wolnym powietrzu. W ten sposób uwolnimy myśli od pracy, a jednocześnie nauczymy dzieci, w jaki sposób aktywnie wypoczywać.

zdrowe nawyki

Jak dbać o swoje zdrowie?

Sport oczywiście nie jest dla wszystkich, ale pewne elementy różnych dyscyplin mogą uprawiać prawie wszyscy; do takich z pewnością zaliczymy:
– basen, aerobic na basenie,
– proste ćwiczenia gimnastyczne (skłony, przysiady, brzuszki),
– jazda na rowerze,
– nordic walking,
– jogging – dla osób czujących się siłach,
– hobbystyczne gry sportowe – piłka nożna, siatkówka, koszykówka,
– ćwiczenia na siłowni usytuowanej na wolnym powietrzu
i wiele innych. Oczywiście obowiązuje zasada – nic na siłę.
Takie zdrowe, wybrane na miarę swoich sił nawyki, stosowane przynajmniej dwa razy w tygodniu pozwolą nam zachować dobrą kondycję fizyczną. Warto dotlenić organizm i wzmocnić mięśnie.

Sprawdź także: Smaczne i zdrowe przekąski fit

Pełnowartościowe posiłki a zdrowe nawyki

Oprócz codziennej lub częstej dawki ruchu powinniśmy zadbać o naszą dietę. Ciężkie i tłuste potrawy, nadmiar słodyczy i niezdrowe przekąski. To one spowodują, że pomimo aktywnego trybu życia nasz organizm będzie ociężały i skłonny do rozbudowywania tkanki tłuszczowej. Dlatego też zmiana jest ważna. Warto wprowadzić dietę lekkostrawną, pełnowartościową. Lecz przede wszystkim musi być smaczna i zapewnić nam optymalną dbałość o swoje zdrowie, które będzie nam dopisywało przez lata.

Dieta lekkostrawna i pełnowartościowa, nazywana dietą łatwostrawną polega na wyeliminowaniu z codziennych posiłków produktów uważanych za obciążające układ pokarmowy i trudno wchłanialne. Dlatego też ustaleniem diety odpowiedniej dla danej osoby powinien zająć się dietetyk, którego propozycje żywieniowe ułatwią skomponowanie smacznych i zdrowych dań. W niektórych sytuacjach można skorzystać z cateringu dietetycznego, ale tylko wtedy, gdy naszym celem jest zrzucenie kilku niepotrzebnych kilogramów, a nie zmiana diety z powodów zdrowotnych.

Boostbiotech 

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *