ekaloria.pl

Blog tematyczny o diecie, sporcie oraz zdrowiu

Dieta

Awokado – smak i właściwości

Awokado – smak i właściwości

Wielu osobom tłuszcz kojarzy się z czymś niezdrowym, co powoduje nadwagę i problemy zdrowotne. Tymczasem tego typu myślenie z pewnością nie powinno dotyczyć awokado, które jest bardzo zdrowym owocem, pomimo tego że w 80% składa się z tłuszczy.

Zobacz także: Szkodliwe działanie chrzanu – skutki jego nadużywania

Awokado smak

Gdyby zapytać pewną grupę osób, jaki smak mają owoce, to większość z pewnością odpowiedziałaby jednoznacznie, że słodki. Tymczasem awokado jest zupełnie inne.

Jeśli chodzi o awokado smak owocu jest dość neutralny, nie da się w nim wyczuć słodkich nut, co sprawia, że przez wiele osób odbierany jest jako mdły. Tymczasem kremowy miąższ awokado jest bardzo zdrowy i z pewnością warto włączyć go do codziennej diety.

Dlaczego warto spożywać awokado?

Dietetycy zgodnie twierdzą, że spożycie jednego awokado dziennie pozwala pokryć codzienne zapotrzebowanie na błonnik aż w 50%. Warto podkreślić, że to właśnie wysoka zawartość błonnika w diecie powoduje, że odczuwa się sytość, a ochota na podjadanie mija.

Awokado zawiera również w swoim składzie mało cukru, co sprawia, że jego ładunek glikemiczny bliski jest zeru. Przez to może być włączone do diety osób zmagających się z cukrzycą, a także będących na diecie niskoglikemicznej.

Warto również powiedzieć, że awokado zawiera mnóstwo cennych dla zdrowia witamin, odpowiedzialnych za prawidłowe funkcjonowanie różnych układów ciała. Mowa tutaj między innymi o witaminach z grupy B oraz witaminach C, E i K.

Przez wiele osób to banany uznawane są za cenne źródło potasu. A tymczasem warto podkreślić, że w awokado znaleźć go można nawet dwa razy więcej. Jest to wyjątkowo ważny pierwiastek, jeśli chodzi o kontrolę ciśnienia krwi. Niedobory potasu odpowiedzialne są za zatrzymywanie wody w organizmie, a także nadmierną kurczliwości mięśni.

Właściwości prozdrowotne awokado

Jeśli chodzi o awokado smak owocu odchodzi na drugi plan, jeśli weźmie się pod uwagę jego cenne właściwości prozdrowotne.

Ten wyjątkowy owoc powinny włączyć do swojej diety wszystkie osoby, które borykają się z problemami z krążeniem. Pomimo tego że w przypadku tego typu schorzeń zaleca się ograniczenie tłuszczu, to jednak awokado stanowi jeden z produktów bardzo przyjaznych dla serca.

Przeprowadzone badania wykazały jednoznacznie, że regularne jedzenie awokado ma ogromny wpływ na poziom złego cholesterolu. Wyniki badań były oszałamiające – poziom cholesterolu u osób, które jadły awokado już po tygodniu spadł o 16%.

Awokado odgrywa również ogromne znaczenie w diecie, jeśli chodzi o profilaktykę cukrzycy typu drugiego. Tłuszcze jednonienasycone, które występują właśnie w awokado, chronią organizm przed szkodliwym działaniem tłuszczów nasyconych, występujących w mięsie, jajkach czy też nabiale.

Awokado a odchudzanie

Osoby będące na diecie redukcyjnej powinny uważać z ilością spożywanego awokado, dlatego że pomimo niskiej zawartości cukru jest to owoc dość kaloryczny – 100 g awokado zawiera aż 160 kalorii. Oczywiście, warto włączyć ten owoc do swojej diety, jednak koniecznie trzeba pilnować ujemnego bilansu kalorycznego, aby móc zaobserwować ubytek kilogramów.

Co zamiast kawy warto pić z samego rana?

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.