ekaloria.pl

Blog tematyczny o diecie, sporcie oraz zdrowiu

Dieta

Awokado – smak i właściwości

Awokado – smak i właściwości

Wielu osobom tłuszcz kojarzy się z czymś niezdrowym, co powoduje nadwagę i problemy zdrowotne. Tymczasem tego typu myślenie z pewnością nie powinno dotyczyć awokado, które jest bardzo zdrowym owocem, pomimo tego że w 80% składa się z tłuszczy. A zastanawiałeś się jaki smak ma awokado? Czy ma jakieś specjalne właściwości prozdrowotne? W tym artykule poznasz odpowiedź na to i inne pytania! 

Zobacz także: Szkodliwe działanie chrzanu – skutki jego nadużywania

Awokado smak

Gdyby zapytać pewną grupę osób, jaki smak mają owoce, to większość z pewnością odpowiedziałaby jednoznacznie, że słodki. Tymczasem awokado jest zupełnie inne. Przekonaj się sam!

Jaki smak ma awokado? Jeśli chodzi o awokado smak owocu jest dość neutralny, nie da się w nim wyczuć słodkich nut, co sprawia, że przez wiele osób odbierany jest jako mdły. Jednak można powiedzieć, że smak awokado jest lekko orzechowy. Ten owoc jest również tłusty i maślany. Prawie 80 % kalorii pochodzi z tłuszczu. Tymczasem kremowy miąższ awokado jest bardzo zdrowy i z pewnością warto włączyć go do codziennej diety. Jeśli dodamy inne składniki i przyprawy, awokado może być dobrą bazą do różnego rodzaju potraw. Natomiast dobra konsystencja tego owocu wymieszana z solą i pieprzem może służyć nam jako masło. Tak naprawdę z awokado można przygotować szereg smacznych potraw. Ten zielony owoc może być dodatkiem jak i głównym składnikiem posiłku. Już wiesz jak smakuje awokado!  

awokado smak

Dlaczego warto spożywać awokado?

Pomimo, że smak awokado nie jest jakoś szczególnie zachęcający to warto dodać ten owoc do swojego jadłospisu. Dietetycy zgodnie twierdzą, że spożycie jednego awokado dziennie pozwala pokryć codzienne zapotrzebowanie na błonnik aż w 50%. Warto podkreślić, że to właśnie wysoka zawartość błonnika w diecie powoduje, że odczuwa się sytość, a ochota na podjadanie mija.

Awokado zawiera również w swoim składzie mało cukru, co sprawia, że jego ładunek glikemiczny bliski jest zeru. Przez to może być włączone do diety osób zmagających się z cukrzycą, a także będących na diecie niskoglikemicznej.

Warto również powiedzieć, że awokado zawiera mnóstwo cennych dla zdrowia witamin, odpowiedzialnych za prawidłowe funkcjonowanie różnych układów ciała. Mowa tutaj między innymi o witaminach z grupy B oraz witaminach C, E i K.

Przez wiele osób to banany uznawane są za cenne źródło potasu. A tymczasem warto podkreślić, że w awokado znaleźć go można nawet dwa razy więcej. Jest to wyjątkowo ważny pierwiastek, jeśli chodzi o kontrolę ciśnienia krwi. Niedobory potasu odpowiedzialne są za zatrzymywanie wody w organizmie, a także nadmierną kurczliwości mięśni. 

Wiemy jednak jak smakuje awokado. Dlatego to właśnie po banany sięgamy częściej. Chociaż w ostatnich latach do Polski zawitała moda na awokado. W internecie można znaleźć masę przepisów z wykorzystaniem tego owocu. Należy jednak pamiętać, aby nie przesadzić w drugą stronę. Jest to niestety kaloryczny dodatek do potraw.  

Właściwości prozdrowotne awokado

Wiedząc jak smakuje awokado możesz być nie do końca nim zainteresowany. Jednak nie warto z tego względu wykluczać tak wartościowego owocu. Jeśli chodzi o awokado smak owocu odchodzi na drugi plan, jeśli weźmie się pod uwagę jego cenne właściwości prozdrowotne.  

Ten wyjątkowy owoc powinny włączyć do swojej diety wszystkie osoby, które borykają się z problemami z krążeniem. Pomimo tego że w przypadku tego typu schorzeń zaleca się ograniczenie tłuszczu, to jednak awokado stanowi jeden z produktów bardzo przyjaznych dla serca.

Przeprowadzone badania wykazały jednoznacznie, że regularne jedzenie awokado ma ogromny wpływ na poziom złego cholesterolu. Wyniki badań były oszałamiające – poziom cholesterolu u osób, które jadły awokado już po tygodniu spadł o 16%.

Awokado odgrywa również ogromne znaczenie w diecie, jeśli chodzi o profilaktykę cukrzycy typu drugiego. Tłuszcze jednonienasycone, które występują właśnie w awokado, chronią organizm przed szkodliwym działaniem tłuszczów nasyconych, występujących w mięsie, jajkach czy też nabiale. Dlatego warto skupić się na tych wszystkich pozytywnych aspektach a nie zwracać uwagę tylko na sam smak awokado.

Awokado a odchudzanie

Niektórzy sięgają po awokado tylko ze względu na właściwości prozdrowotne. Wprowadzają do swojej diety jak im się wydaje same zdrowe produkty, nie zwracając uwagi na ich kaloryczność. Nie ma dla nich znaczenia jak smakują różne potrawy czy na przykład jaki smak ma awokado. Liczy się przede wszystkim to, że coś jest zdrowe. Często też ludzie podążają za modą. Widząc jak influencerzy wstawiają zdjęcia czy filmiki z gotowania, wykorzystując do tego awokado, czerpią od nich inspirację.

Osoby będące na diecie redukcyjnej powinny uważać z ilością spożywanego awokado, dlatego że pomimo niskiej zawartości cukru jest to owoc dość kaloryczny – 100 g awokado zawiera aż 160 kalorii. Oczywiście, warto włączyć ten owoc do swojej diety, jednak koniecznie trzeba pilnować ujemnego bilansu kalorycznego, aby móc zaobserwować ubytek kilogramów. Teraz wiesz jak awokado wpływa na odchudzanie. 

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *