ekaloria.pl

Blog tematyczny o diecie, sporcie oraz zdrowiu

Dieta

Jak wzmocnić organizm naturalnymi sposobami?

Jak wzmocnić organizm naturalnymi sposobami?

Każdego roku tysiące osób przed nadejściem jesieni zastanawia się, jak wzmocnić odporność przed sezonem, w którym najczęściej się choruje. O swój układ odpornościowy warto jednak dbać przez cały rok, zwłaszcza kiedy często łapie się infekcje lub kiedy ciągle nawracają. Jak wzmocnić osłabiony organizm? Czy istnieją naturalne preparaty na wzmocnienie organizmu? Co na odporność warto stosować?

Co na wzmocnienie organizmu?

To właśnie układ odpornościowy jest odpowiedzialny za zwalczanie wirusów i bakterii chorobotwórczych. Ogromne znaczenie dla jego prawidłowej pracy ma stan mikrobiomu jelit. Właśnie dlatego to dieta ma wpływ na odporność. Odpowiednio dobrane produkty spożywcze, które zawierają błonnik pokarmowy, znakomicie wpływają na zdrowie i układ odpornościowy. Warto zauważyć, że takie artykuły spożywcze powinny być nieprzetworzone lub niskoprzetworzone i zalicza się do nich warzywa, owoce oraz grube kasze. Co na odporność jest najlepsze i jak wzmocnić organizm? Wystarczy postawić na zdrowe pożywienie, które nie zawiera szkodliwych i sztucznych dodatków, w tym barwników konserwantów czy wzmacniaczy smaku.

Co na wzmocnienie organizmu – domowe sposoby

Jak już wspomniano powyżej – o swoją odporność warto troszczyć się przez cały rok, a nie tylko jesienią i zimą. Osłabiona odporność doprowadza do zakażeń bakteryjnych i wirusowych nawet wiosną i latem, kiedy na ogół ludzie nie chorują zbyt często. Niedziałający poprawnie układ odpornościowy sprawia również, że infekcje te często nawracają. Aby wzmocnić swoją odporność warto wprowadzić do swojego życia kilka zasad:

  • należy jeść zdrowo, wyłącznie zdrowe, naturalne i ekologiczne produkty, które są świeże i nieprzetworzone bądź niskoprzetworzone;
  • należy zadbać o swoje zdrowie ogólne, czyli powinno się regularnie badać i zrezygnować całkowicie z niezdrowych nawyków, takich jak picie alkoholu, palenie papierosów, picie nadmiernej ilości kawy, zjadanie dużej ilości słodyczy, częste kupowanie fast foodów itd.;
  • należy spożywać odpowiednią ilość błonnika pokarmowego każdego dnia, który wspiera prawidłową pracę jelit i, co za tym idzie, również układu odpornościowego;
  • należy regularnie uprawiać ćwiczenia fizyczne, które wzmacniają cały organizm i poprawiają jego pracę;
  • należy zadbać o higienę snu – powinno się spać nieprzerwanie przez 7-8 godzin każdej nocy;
  • należy unikać stresu i stresujących sytuacji, jeśli tylko to jest możliwe. Wysoki poziom hormonu stresu w organizmie osłabia odporność i może prowadzić do wielu chorób.

Naturalne preparaty na wzmocnienie organizmu i nie tylko

Jak wzmocnić osłabiony organizm naturalnymi preparatami? Jak się okazuje – wcale to nie jest takie trudne. Wystarczy zdrowo się odżywiać i dbać o to, aby dostarczyć swojemu organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych, co zapewnia zrównoważona dieta pełna świeżych i nieprzetworzonych dań, które zawierają warzywa, owoce, pełnoziarniste pieczywo, orzechy, nasiona, kiszonki. Ponadto należy każdego dnia pić co najmniej 2 litrów mineralnej wody niegazowanej. Warto sięgać po produkty oznaczone na opakowaniu jakie ekologiczne, które można znaleźć w takim miejscu jak Sklep Eko Organic Market. Warto zadbać również o to, aby spożywać produkty probiotyczne, czyli takie, które zawierają błonnik pokarmowy. W razie braków witamin czy minerałów w organizmie można sięgnąć po suplementy diety zawierające odpowiednie składniki.

Na odporność dla dzieci – jak wzmocnić odporność najmłodszych?

Co na odporność dla dzieci jest najlepsze? W przypadku najmłodszych najlepszym rozwiązaniem są zrównoważone posiłki. Powinny być wykonane ze świeżych, kiszonych czy pieczonych warzyw oraz ryb – składniki te zawierają błonnik pokarmowy oraz cenny kwas tłuszczowy omega-3.

Coś na wzmocnienie organizmu – co warto spożywać?

Ustalając dietę na wzmocnienie organizmu należy pamiętać, aby posiłki zawierały duże ilości przeciwutleniaczy, witaminy C, a także wapnia, cynku, magnezu, selenu czy beta-karotenu. Takie składniki odżywcze można znaleźć w żółtych, pomarańczowych i zielonych warzywach oraz w mango czy moreli, a także i w czerwonej papryce, kapuście, natce pietruszki, czarnych porzeczkach, dzikiej róży czy rokitniku.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.