ekaloria.pl

Blog tematyczny o diecie, sporcie oraz zdrowiu

Sport

Kiedy najlepiej jest ćwiczyć?

Kiedy najlepiej jest ćwiczyć?

Osoby, które postanawiają zwiększyć swoją aktywność fizyczną zadają sobie pytanie kiedy najlepiej ćwiczyć i zastanawiają się nad częstotliwością oraz intensywnością, a także rodzajem wykonywanych ćwiczeń. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z tego, że ogromne znaczenie dla efektów ćwiczeń ma też pora aktywności. Gdy to wszystko zostanie już ustalone należy też ustalić sobie cel który będzie mówił dlaczego warto ćwiczyć. Jest to zawsze dla nas dodatkowa motywacja. A jaki jest wpływ aktywności fizycznej na zdrowie? Tego dowiesz się czytając ten artykuł!

Zobacz także: Dlaczego warto grać w badmintona?

Dlaczego warto ćwiczyć rano?

Zastanawiałeś się kiedy najlepiej ćwiczyć? W porze nocnej organizm zazwyczaj zużywa wszystkie rezerwy energetyczne pod postacią glikogenu. Dlatego też poranne ćwiczenia umożliwiają spalanie tłuszczy od samego początku. Warto podkreślić, że poranna aktywność fizyczna wpływa na przyspieszenie metabolizmu, co przekłada się na zwiększone spalanie kalorii w ciągu dnia. Jest to więc odpowiedź na pytanie dlaczego warto ćwiczyć rano!

Warto pamiętać o tym, że podczas ćwiczeń fizycznych uwalniają się endorfiny, które pozwalają pozytywnie rozpocząć dzień i poprawiają nastrój na kolejne godziny. Uznaje się, że ludzki organizm najwięcej energii ma około 9:00 rano. Dlatego też o tej porze warto zdecydować się na ćwiczenia w zaciszu własnego domu. Często spotykaną aktywnością fizyczną jest też poranne bieganie. Z tradycyjnych miejsc do ćwiczeń możemy oczywiście wyróżnić siłownie. Tutaj koniecznie trzeba zwrócić uwagę na fakt, że poranne ćwiczenia bywają także bardzo ekonomiczne. Wszystko dlatego, że w godzinach porannych zazwyczaj wejścia na baseny czy siłownię są o wiele tańsze. 

A jaki jest wpływ aktywności fizycznej na zdrowie? Przede wszystkim warto ćwiczyć, ponieważ regularne uprawianie sportu wzmacnia i usprawnia układ oddechowy oraz układ krążenia. Zmniejsza to ryzyko wystąpienia schorzeń sercowo-naczyniowych i zapobiega rozwojowi nadciśnienia tętniczego. Udowodniono też, że ogranicza występowanie cukrzycy typu 2, jak również niektórych nowotworów.  

Jeśli chodzi o wady porannej aktywności to jedynym minusem jest to, że większość osób ma ogromne trudności ze zmobilizowaniem się do aktywności fizycznej bezpośrednio po wstaniu z łóżka. Szczególnie ciężkie może być to w porze zimowej, kiedy rano za oknem jest jeszcze zwyczajnie ciemno. Trzeba pamiętać o tym, że z rana ciało jest mało rozgrzane, więc bardzo ważną częścią ćwiczeń powinna być dokładna rozgrzewka, która zminimalizuje ryzyko kontuzji. Teraz wiesz dlaczego warto ćwiczyć rano!

kiedy ćwiczyć

Zalety ćwiczeń popołudniowych i wieczornych

W poprzednim akapicie na pytanie kiedy najlepiej ćwiczyć nie podano jednoznacznej odpowiedzi. A to dlatego, że nia ma jednej poprawnej odpowiedzi na to pytanie. To kiedy nam się najlepiej ćwiczy uzależnione jest od nas samych. Każdy jest inny i prowadzi inny tryb życia. Niektórym bardziej odpowiadać będzie poranny trening zaś innym trening wieczorny. Osoby, które decydują się na popołudniowe i wieczorne ćwiczenia, powinny wiedzieć, że są one doskonałym sposobem na redukcję nagromadzonego w ciągu dnia stresu, a także oderwanie od problemów życia codziennego. Z racji tego, że wieczorem temperatura ciała jest nieco wyższa niż rano, ryzyko kontuzji przy ćwiczeniach jest znacznie mniejsze.

Dlaczego warto ćwiczyć wieczorem? Aktywność fizyczna wieczorem pozwala na przyspieszenie metabolizmu, co spowoduje lepsze spalanie kalorii w czasie nocnego odpoczynku. Ćwiczenia pozwalają na rozładowanie emocji, toteż mogą ułatwić zaśnięcie osobom, które mają z tym problem. Nie wolno jednak przesadzić z intensywnością treningu fizycznego, bowiem nadmierne zmęczenie może być przeszkodą w łatwym zasypianiu. Już wiesz dlaczego warto ćwiczyć wieczorem!

Osoby, które chcą wieczorami ćwiczyć na siłowni, muszą przygotować się na to, że może tam panować całkiem spory tłok. Niektóre osoby także zwyczajnie nie mają ochoty i siły na ćwiczenia po minionym, męczącym dniu. W takim przypadku nie warto się zmuszać do treningów. Ponieważ sport powinien przynosić nam w większej mierze radość i satysfakcję. Lepiej odpuścić jeden trening niż być potem cały czas zmęczonym. Alternatywą na to są poranne treningi. A jak wiadomo jest dużo zalet z ćwiczenia rano.   

Podsumowując, każdy musi zdecydować na własną rękę, kiedy najlepiej ćwiczyć. Wystarczy słuchać sygnałów i znaków wysyłanych przez organizm, by wybrać dla siebie najlepszą porę do ćwiczeń. Podczas, gdy niektórzy tryskają rano energią i chętnie podejmują się nawet najbardziej intensywnej aktywności fizycznej, dla innych jest to czas, w którym zupełnie są nie do życia. Podobne różnice występują, jeśli chodzi o ćwiczenia wieczorne. Jedno jest pewne – aktywność fizyczna zawsze się opłaca, niezależnie od pory dnia. Pokazuje to przede wszystkim wpływ aktywności fizycznej na zdrowie. A dokładniej wszystkie zalety wychodzące z uprawiania sportu. A Ty kiedy wolisz ćwiczyć rano czy wieczorem?

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *