ekaloria.pl

Blog tematyczny o diecie, sporcie oraz zdrowiu

Sport

Kiedy najlepiej jest ćwiczyć?

Kiedy najlepiej jest ćwiczyć?

Osoby, które postanawiają częściej ćwiczyć, najczęściej zastanawiają się nad częstotliwością oraz intensywnością, a także rodzajem wykonywanych ćwiczeń. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z tego, że ogromne znaczenie dla efektów ćwiczeń ma też pora aktywności.

Zobacz także: Dlaczego warto grać w badmintona?

Dlaczego warto ćwiczyć rano?

W porze nocnej organizm zazwyczaj zużywa wszystkie rezerwy energetyczne pod postacią glikogenu. Dlatego też poranne ćwiczenia umożliwiają spalanie tłuszczy od samego początku. Warto podkreślić, że poranna aktywność fizyczna wpływa na przyspieszenie metabolizmu, co przekłada się na zwiększone spalanie kalorii w ciągu dnia.

Warto pamiętać o tym, że podczas ćwiczeń fizycznych uwalniają się endorfiny, które pozwalają pozytywnie rozpocząć dzień i poprawiają nastrój na kolejne godziny. Uznaje się, że ludzki organizm najwięcej energii ma około 9:00 rano. Dlatego też o tej porze warto zdecydować się na ćwiczenia w zaciszu własnego domu bądź też aktywność na siłowni. Tutaj koniecznie trzeba zwrócić uwagę na fakt, że poranne ćwiczenia bywają także bardzo ekonomiczne. Wszystko dlatego, że w godzinach porannych zazwyczaj wejścia na baseny czy siłownię są o wiele tańsze.

Jedynym minusem porannych ćwiczeń jest to, że większość osób ma ogromne trudności ze zmobilizowaniem się do aktywności fizycznej bezpośrednio po wstaniu z łóżka. Szczególnie ciężkie może być to w porze zimowej, kiedy rano za oknem jest jeszcze zwyczajnie ciemno. Trzeba pamiętać o tym, że z rana ciało jest mało rozgrzane, więc bardzo ważną częścią ćwiczeń powinna być dokładna rozgrzewka, która zminimalizuje ryzyko kontuzji.

Zalety ćwiczeń popołudniowych i wieczornych

Osoby, które decydują się na popołudniowe i wieczorne ćwiczenia, powinny wiedzieć, że są one doskonałym sposobem na redukcję nagromadzonego w ciągu dnia stresu, a także oderwanie od problemów życia codziennego. Z racji tego, że wieczorem temperatura ciała jest nieco wyższa niż rano, ryzyko kontuzji przy ćwiczeniach jest znacznie mniejsze.

Aktywność fizyczna wieczorem pozwala na przyspieszenie metabolizmu, co spowoduje lepsze spalanie kalorii w czasie nocnego odpoczynku. Ćwiczenia pozwalają na rozładowanie emocji, toteż mogą ułatwić zaśnięcie osobom, które mają z tym problem. Nie wolno jednak przesadzić z intensywnością treningu fizycznego, bowiem nadmierne zmęczenie może być przeszkodą w łatwym zasypianiu.

Osoby, które chcą wieczorami ćwiczyć na siłowni, muszą przygotować się na to, że może tam panować całkiem spory tłok. Niektóre osoby także zwyczajnie nie mają ochoty i siły na ćwiczenia po minionym, męczącym dniu.

Podsumowując, każdy musi zdecydować na własną rękę, kiedy najlepiej ćwiczyć. Wystarczy słuchać sygnałów i znaków wysyłanych przez organizm, by wybrać dla siebie najlepszą porę do ćwiczeń. Podczas, gdy niektórzy tryskają rano energią i chętnie podejmują się nawet najbardziej intensywnej aktywności fizycznej, dla innych jest to czas, w którym zupełnie są nie do życia. Podobne różnice występują, jeśli chodzi o ćwiczenia wieczorne. Jedno jest pewne – aktywność fizyczna zawsze się opłaca, niezależnie od pory dnia.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.